Exercising Freedom over Time: Political and Cultural Implications

Authors

  • Alixon David Reyes Rodríguez Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Venezuela, Bolivarian Republic of

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.18-2.14

Keywords:

Exercise of freedom over time, work, recreation, free time, capitalism.

Abstract

The following paper addresses, in an essay format, the topic of the emergence of a culture that includes the redeeming recreation of important elements such as freedom and responsibility from a practical point of view, as a collective life project, consistent with humanitarian ideals and values. This is an analytical paper based on questions pertaining to categories and assumptions such as leisure time, work, and capitalism, among others. The objective of this analysis is the deconstruction of myths that, in the light of the theory and the political philosophies resulting from the industrial revolution, subsume recreation as an activity. Myths do not only do this but limit recreation to time specificity, thwarting the possibility of happiness and the liberation of consciousness from a dehumanizing and dehumanized ideology.

Author Biography

Alixon David Reyes Rodríguez, Universidad Pedagógica Experimental Libertador

Profesor de Educación Física, Deporte y Recreación; magíster en Enseñanza de la Educación Física; magíster en Educación Superior; doctor en Educación. Profesor de la Universidad Pedagógica Experimental Libertador (República Bolivariana de Venezuela). Coordinador general del Núcleo de Investigación en Pedagogía del Movimiento; miembro de la Confederación Iberoamericana de Medicina del Deporte; miembro del Grupo Internacional de Estudios Socioculturales sobre el Cuerpo; Secretario general de la Red Venezolana de Formación, Investigación e Innovación en Recreación (REVEFIIR).

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Published

2014-04-09

How to Cite

Exercising Freedom over Time: Political and Cultural Implications (A. D. Reyes Rodríguez , Trans.). (2014). Revista Electrónica Educare, 18(2), 265-295. https://doi.org/10.15359/ree.18-2.14

Issue

Section

Essays (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Exercising Freedom over Time: Political and Cultural Implications (A. D. Reyes Rodríguez , Trans.). (2014). Revista Electrónica Educare, 18(2), 265-295. https://doi.org/10.15359/ree.18-2.14

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